V současné době chybí v základní škole v Libáni moderní a kvalitní prostor pro výuku fyziky a chemie. Stávající učebna F-Ch je již za zenitem své technické životnosti a je funkčně i morálně zastaralá. Výuka probíhá v nevyhovujících podmínkách. Má zastaralé vybavení a učební pomůcky, které nesplňují požadavky vyplývající ze Školního vzdělávacího programu. Učebna tak již neumožňuje využití moderních výukových metod a osvojení praktických dovedností žáky.
Předmětem projektu je modernizace a pořízení vybavení odborné učebny F-Ch. V rámci projektu budou provedeny drobné stavební úpravy (elektro i datové rozvody, výměna osvětlení třídy, zajištění rozvodů vody a kanalizace pro učitelské a žákovská pracoviště - voda, kanalizace, vč. výměny stoupaček až do 1. PP, instalace plynového rozvodu pro učitelské pracoviště - plynová bomba 10 l, zapravení omítek, výměna nášlapné vrstvy podlahy, bezbariérové zpřístupnění učebny a výmalba). Rovněž bude pořízeno nové zařízení učebny a technické vybavení ve vazbě na klíčovou kompetenci přírodní vědy a práce s digitálními technologiemi. Modernizovaná učebna bude vybavená novým nábytkem pro žáky i učitele a interaktivním zařízením. Pořízena bude např. interaktivní keramická tabule, interaktivní dataprojektor, přídavné reproduktory, učitelské demonstrační pracoviště s rozvodem vody, elektřiny a připojením na kanalizaci, nové žákovské lavice s elektro rozvodem apod. Toto vybavení je nutné ke sdílení informací v odborných učebnách na úrovni 21. století.
Cílem předkládaného projektu je zvýšit kvalitu vzdělávání v ZŠ Libáň prostřednictvím modernizace učebny fyziky a chemie a posunout tuto kvalitu do stavu, který bude splňovat požadavky na moderní výukové zázemí s důrazem na možnost praktického zapojení žáků.
Kompetence IROP lze rozvíjet jen v prostředí, které je přizpůsobeno moderním trendům ve výše uvedených oblastech (přírodní vědy a práce s digitálními technologiemi). Moderní prostory a moderní vybavení budou také motivovat učitele k hledání moderních cest vzdělávání a žáky k volbě přírodních a technických oborů v budoucím životě. žáci zároveň získají kompetence i v ICT vzdělání(pořízené počítače budou sloužit k vyhledávání F-Ch informací).
Přínosem projektu bude zvýšení kvality vzdělávání v daných klíčových kompetencích s ohledem na budoucí uplatnění na trhu práce. Zároveň je projekt zaměřen i na zajištění bezbariérového přístupu prostřednictvím pořízení kompenzační pomůcky - pásového schodolezu. Žadatel nechal zřídit ve škole bezbariérové sociální zařízení (WC s umývadlem a vybavením) a bezbariérově zpřístupnil vchod do školy. Výstupy projektu budou rovněž sloužit k mimoškolním zájmovým aktivitám. Učebna bude využívána pro kroužky Mladý chemik a Mladý fyzik, které začne škola nabízet po ukončení realizace projektu od začátku školního roku 2019/2020.
Projekt je bezbariérově řešený a je v souladu s MAP " Místní akční plán rozvoje vzdělávání pro ORP Jičín". Místo realizace projektu leží na území MAS Otevřené zahrady Jičínska.
Projekt byl podpořen z 2. výzvy MAS Otevřené zahrady Jičínska z.s. – IROP – „Stabilizace sítě škol a rozvoj vzdělávacích zařízení" a je z 95% spolufinancován Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj.
© 2024 Město Libáň, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti, Mapa stránek, Restaurace Radnice
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO